Firma Hemp Food zablokowana na Facebooku
W wyniku legalizacji konopi federalnych rodzina Floresów zwróciła się do nasion konopi - roślinnego źródła kwasów omega-3, omega-6, niezbędnych kwasów tłuszczowych, wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, żelaza, witaminy E i aminokwasów. Dlaczego nie, pomyślał, odżywiając się z tym masą? W krótkim czasie rodzina Floresów opracowała skorupę pizzy z nasion konopi i dwa rodzaje tamales. W lipcu tego roku zaczęli oni sprzedawać produkty w trzech lokalizacjach swojej sieci restauracji Tucson El Charro Café, rozwijając w końcu linię detaliczną Hola Hemp.
Zdjęcia z tamal, w połączeniu z obfitym salsa verde i sałatką z boczkiem, usianymi listkami kolendry, były godne mediów społecznościowych. Ale danie zostało zablokowane w dążeniu do podbicia internetu.
W zeszłym tygodniu Facebook wielokrotnie odmówił obsługi reklam Floresów ostrzegających sąsiadów o istnieniu Hola Hemp.
Arizona Daily Star donosi, że Raul Flores skontaktował się z mediami po tym, jak spędził cały weekend próbując skontaktować się z pomocą techniczną lub z kimkolwiek w firmie, który wciąż potrzebował aktualizacji polityki federalnej konopi, w sprawie odrzucenia swojej reklamy.
"Z jakiegoś powodu Facebook jest bardzo opóźniony lub niestety źle poinformowany" - skomentował Flores. "Możesz zdobyć stronę na Facebooku dla grupy nienawiści lub manipulować wyborami ... ale nie pozwalają nam one na wzmocnienie Hola Hemp, a ich argumentem jest to, że promujemy substancję kontrolowaną." Facebook nie odpowiedział na prośbę nawet w momencie publikacji artykułu.
W październiku, wyprzedzając ustawodawczą federalną legalizację Kanady, Facebook ogłosił, że zmieni swoją politykę dotyczącą marihuany na stronie. "Podczas wyszukiwania "marihuany" lub "konopi” strony, które zostały zweryfikowane pod kątem autentyczności, zostaną teraz uwzględnione w wynikach wyszukiwania" - powiedział wówczas rzecznik prasowy MarketWatch.
Facebook nadal donosi o sprzedaży czarnorynkowej konopi indyjskich organom ścigania, a związek tej strony z przemysłem konopi pozostaje w dużej mierze nieskuteczny, jeśli chodzi o kanadyjskie i amerykańskie reklamy prawne. Firma zwraca uwagę na swoją politykę dotyczącą narkotyków rekreacyjnych jako wyjaśnienia, a nie na stanowy lub federalny zakaz używania konopi indyjskich. Do firmy dołączają też inne firmy z mediów społecznościowych, takie jak Google i Twitter, w tej reklamie, ale witryny takie jak Pinterest mają zasady wyraźnie określające, że CBD i produkty z konopi mogą być promowane na stronie.
Leki bez recepty i alkohol są obecne na Facebooku, które nakładają odpowiedzialność za zgodność z prawem na alkohol w firmach i dystrybutorach, którzy są w stanie kierować swoje reklamy na podstawie obszaru geograficznego i grupy wiekowej użytkowników; "Upewnij się, że postępujesz zgodnie z lokalnymi przepisami i odpowiednio kierujesz reklamy", czytamy w polityce firmy dotyczącej reklam alkoholu.
Konopie nie są jednak lekami rekreacyjnymi. Oprócz tego, że staje się legalną, choć ściśle regulowaną uprawą, po przejściu nowego amerykańskiego Bill Farm w grudniu, jest zdecydowanie nie-psychoaktywny i często chwalony za wysoką wartość odżywczą. Aktualne badania kliniczne badają jego wpływ na nadciśnienie lub wysokie ciśnienie krwi. Dlaczego więc w menu Facebooka nie ma tamtejszego Hola Hemp?