Nowe badanie wydane przez University of Michigan Addiction Center donosi o niepokojących informacjach na temat państwowych użytkowników marihuany. Jeden na pięciu uczestników powiedział, że w ciągu ostatniego półrocza jeździł samochodem na haju.
"Istnieje niskie ryzyko niebezpieczeństwa ze strony kierowców jadących po użyciu marihuany, ale chcemy, aby ludzie wiedzieli, że powinni idealnie poczekać kilka godzin na obsługiwanie pojazdu po użyciu konopi indyjskich, niezależnie od tego, czy jest on przeznaczony do użytku medycznego, czy nie", powiedział Erin E. Bonar, główny autor raportu, adiunkt psychiatrii i psycholog kliniczny. "Najbezpieczniejszą strategią jest nie jeździć wcale w dniu, w którym używasz marihuany".
Ale zdecydowanie nie jest to strategia praktykowana przez uczestników badania. Ponad 50 procent respondentów - z których wszyscy biorą marihuanę na przewlekłe problemy z bólem - powiedzieli, że osiągnęli poziom „wysoki” w ciągu dwóch godzin od zażywania konopi indyjskich.
Badanie jest szczególnie istotne, biorąc pod uwagę liczbę osób zażywających konopie indyjskie w Michigan. Kalifornia jest jedynym stanem, w którym znajduje się najwięcej pacjentów z medyczną marihuaną w Stanach Zjednoczonych. Ogólnie rzecz biorąc, Michigan jest domem dla około 270 000 użytkowników marihuany. Od czasu przeprowadzenia badania wyborcy w stanie zatwierdzili powszechne używanie marihuany rekreacyjnej, dzięki czemu jest legalne, aby każdy, kto ma więcej niż 21 lat, zażywał konopie indyjskie i hodował do 12 roślin na własny użytek.
W badaniu Bonar zebrano odpowiedzi od 790 osób dorosłych, które złożyły wniosek o certyfikację lub recertyfikację jako pacjent medyczny z marihuaną w 2014 i 2015 roku. Raport został sfinansowany przez National Institute of Drug Abuse i opublikowany w czasopiśmie Drug & Alcohol Dependence.
W Michigan nielegalne jest prowadzenie pojazdów pod wpływem marihuany, niezależnie od warunków, w których została użyta. Wyniki badania podkreślają, co może oznaczać nieporozumienie na temat stosunku pacjentów medycznych do prawnych konsekwencji ich recept. Uczestnicy mogą być nieświadomi (bardzo rzeczywistych) fizycznych ograniczeń, które występują po spożyciu.
Bonar przypisuje tę niezgodność między legalnością, bezpieczeństwem i rzeczywistością a zamieszaniem po sposobie, w jaki marihuana wpływa na nas i sposobach, w jakie można go zmierzyć. "Za pomocą alkoholu możesz zrobić szybką matematykę na podstawie ilości wypitego alkoholu i przyjąć wykształcone przypuszczenie na poziomie alkoholu we krwi" - powiedziała na University of Michigan Health Lab. "Dla marihuany takie oszacowanie byłoby skomplikowane. Trudno to oszacować, ponieważ istnieje wiele różnic w dawkowaniu marihuany, mocy THC i drodze podawania. Nie mamy jeszcze konkretnych wytycznych dotyczących tego, kiedy dokładnie można bezpiecznie prowadzić pojazd. "
Michigan nie jest jedynym stanem, który zmaga się z utrzymywaniem użytkowników marihuany i tymi, którzy są bezpieczni w drodze. W Massachusetts specjalna komisja zaleciła prawodawcom wdrażanie przepisów "otwartego kontenera", które zakazałyby ludziom przewożenia pojemników zawierających konopie indyjskie w swoim pojeździe, między innymi w celu zapewnienia bezpieczeństwa dróg w erze marihuany.
W obliczu wyzwań, jakie stawia przed pacjentami i lekarzami walka z chorobami nowotworowymi, poszukiwanie skutecznych metod łagodzenia objawów choroby i skutków ubocznych leczenia stało się priorytetem. Medyczna marihuana, dzięki swoim unikalnym właściwościom, otwiera nowe perspektywy w leczeniu raka. Konopie oferując potencjalne korzyści, od redukcji bólu i nudności, przez minimalizowanie skutków ubocznych chemioterapii i radioterapii, po wciąż badaną możliwość wpływania na sam proces chorobowy. Poznaj terapeutyczne właściwości marihuany medycznej.